• Protetyka stomatologiczna

Nasze doświadczenie jest gwarancją Państwa uśmiechu.

• Stomatologia estetyczna

Państwa piękny, biały uśmiech, to źródło radości i sukcesu. To nasz cel.

• Implanty stomatologiczne

Samodzielnie wykonywane zabiegi implantologiczne. Bierzemy odpowiedzialność za to co robimy.

• Profilaktyka

Pomogamy zapobiegać, ratujemy co można, poddać się i wyrwać ząb, zawsze się zdąży.

• Ortodoncja

Aparat, to jeden z elementów drogi do pięknego uśmiechu. Sprawdź nasze doświadczenie.

CZYTAJ

Zdrowe zęby i dziąsła a dieta

Zdrowe zęby i dziąsła nie tylko zależą od codziennego mycia, czy ogólnej higieny jamy ustnej, ale także od przestrzegania określnych zasad diety.

Temat zdrowej diety jest wszystkim dobrze znany, jednak kojarzy się on głównie utrzymywaniem odpowiedniej wagi. Zalecane często owoce, czy różnego rodzaju płatki zawierają wiele cukrów, które to z kolei mają negatywny wpływ na utrzymanie zdrowych zębów. Trudno się także oprzeć wszechobecnym reklamom napojów gazowanych, czy batoników.

Kamień nazębny, który jest przyczyną parodontozy i wypadania zębów, powstaje wyniku pokrycia płytki nazębnej osadem z substancji zawartych w ślinie, z bakterii próchnicotwórczych i resztek jedzenia. Proces stwardnienia osadu na płytce nazębnej prowadzi do powstania kamienia. Nadmierny kamień nazębny powoduje z kolei zanik dziąseł, a w konsekwencji wypadanie zębów. Chorobę tę nazywamy parodontozą.

Nieusunięte osady są także przekształcane bez bakterie w kwasy, które powodują rozpuszczanie szkliwa.

Aby zapobiec próchnicy oraz parodontozie należy dbać, aby dieta była zbilansowana, tzn. aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość minerałów, witamin oraz innych substancji odżywczych, które pozwolą utrzymać zdrowe zęby i dziąsła.

Kilka praktycznych porad dotyczących diety:

•          Dużo warzyw, chrupania selera i marchewek

•          Jedzenie bogate w naturalny wapń: naturalne jogurty, sery i odtłuszczone mleko

•          Świeże owoce, bogate w witaminę A i C

•          Herbata, najlepiej zielona, która jest źródłem fluoru (jednocześnie należy pamiętać, że częste picie czarnej herbaty powoduje osad na zębach, a jeśli jest robiona z wody mineralnej to dodatkowo powoduje osadzanie się kamienia).

Czego się wystrzegać:

•          suszonych owoców i innych batonów, które po zjedzeniu mogą pozostawać w przestrzeni międzyzębowej.

•          słodyczy – sacharyna zawarta w różnego rodzaju słodyczach jest główną przyczyną próchnicy. Pamiętajmy, że popularne płatki na śniadanie także zawierają bardzo duże ilości cukru.

Osobiście polecam jedzenie dużej ilości jabłek, które są w przystępnych cenach, zawierają dużo witamin, stanowią naturalny masażer dla naszych dziąseł, a cukry i kwasy w nich zawarte są zmywane poprzez zwiększone wydzielanie śliny w czasie jedzenia jabłka.